lauantai 2. toukokuuta 2009

Elonmerkkejä

Melkein kaksi vuotta on näemmä viimeisimmästä merkinnästä kulunut, vaikka aktiivisemmin lupailin kirjoitella.

Mutta ei tämä blogi kokonaan ole kuollut, kirjoittaja vain on ollut pitkään väsynyt.

Viimeisimmässä merkinnässä kertoilin kuinka olin hankkinut Nokia E90 puhelimen ja siihen kiinteän datayhteyden. Pakko on sanoa, että ei ihan tuo E90 täyttänyt odotuksia. Toki datayhteyksiä tuli käytettyä (mm. etätöiden tekemiseen) ja en ymmärräkään kuka enää hankkii ns. älypuhelimia, mutta ei ota niihin kiinteästi hinnoiteltua datayhtettä.

Välillä jo tuntui siltä, että tuo E90 jää viimeiseksi Nokian puhelimeksi minulla. Vaihtoehtoja vain ei tuntunut liikaa olevan. Applen iPhonekin tuossa välissä tuli täälläkin saatavilla, mutta pakkokytky Soneraan ei iskenyt. Lisäksi kun käyttelen nykyään lähinnä yksinomaan Linuxia, niin eipä tuosta olisi minulle hirveästi hyötyä ollut.

No lopulta kuitenkin päätin antaa Nokialle vielä mahdollisuuden ja hankin E71 mallin. Olin lukenut tästä melkoisen ylistäviä kommentteja, joten odotukset olivat korkealla. Ja pakko nyt muutaman viikon käytön jälkeen yhtyä ylistykseen. Tämä todellakin on paras Nokian puhelin mitä olen käyttänyt. Korvaa E90:n minun käytössäni täydellisesti.

Mutta ehkä tuosta puhelimesta lisää myöhemmin, kun alkuinnostus kenties hiukan laantuu ja Symbian alkaa kenties taas nostamaan huonoja puoliaan esiin.

Muutenkin on tarkoitus taas tänne kirjoitella kun kirjoitettavaa löytyy. Tätäkin kirjoittelen Acer Aspire One miniläppärillä, josta voisi olla paljonkin kerrottavaa, kenties joillekin jopa hyödyllistä.

Ei kommentteja: